
Federal Communications Commission
DA 00-1123


Federal Communications Commission
DA 00-1123


Before the

Federal Communications Commission

Washington, D.C. 20554

	In the Matter of:

Brunson Communications, Inc. v. 

RCN Telecom Services, Inc.

Channel Positioning Complaint


	)

)

)

)

)

)


	CSR-5496-M


MEMORANDUM OPINION AND ORDER
     Adopted:  May 18, 2000
Released:  May 23, 2000

By the Acting Chief, Consumer Protection and Competition Division, Cable Services Bureau:

I. INTRODUCTION

1. Brunson Communications, Inc., licensee of Television Broadcast Station WGTW (Ch. 48), Burlington, New Jersey (“WGTW”), filed the above-captioned complaint against RCN Telecom Services, Inc. (“RCN”) for its failure to carry WGTW at channel position 48 on its cable systems serving communities in Lehigh and Northampton Counties, Pennsylvania.
  An oppposition to this complaint was filed on behalf of RCN to which WGTW replied. 

II. BACKGROUND

2. Pursuant to Section 614 of the Communications Act and implementing rules adopted by the Commission in Implementation of the Cable Television Consumer Protection and Competition Act of 1992, Broadcast Signal Carriage Issues (“Must Carry Order”), commercial television broadcast stations are entitled to assert mandatory carriage rights, including certain mandatory channel position rights, on cable systems located within the station’s market.
  

3. Section 614(b)(6) of the Act and Section 76.57 of the Commission’s rules provide commercial television stations with three channel positioning options.
  The station may elect to be carried on:  (1) the channel number on which the station is broadcast over-the-air; (2) the channel number on which the station was carried on July 19, 1985; or (3) the channel number on which the station was carried on January 1, 1992.
  The Act and the rules also provide that a broadcast station may be carried on any other channel number mutually agreed upon by the station and the cable operator.
 

III. DISCUSSION

4. In support of its request, WGTW states that it is a full service commercial television station which broadcasts from the Philadelphia DMA.
  WGTW is currently carried on channel 12 on RCN’s cable system.  WGTW indicates that it notified RCN on September 27, 1999 that it was entitled to carriage on channel 48, the channel number on which it broadcasts over-the-air, on RCN’s cable system serving communities in Lehigh and Northampton Counties, Pennsylvania.
  WGTW states that RCN failed to reply to this notification.  Consequently, WGTW filed the instant complaint.

5. In opposition, RCN states that it serves a total of 85,273 subscribers, with 3,866 of those subscribers receiving service on the system’s limited basic tier via analog channels 2-13, 19-22, 57-64 and 97.
   RCN indicates that WGTW is currently offered on RCN’s limited basic tier on cable channel 12 and has been carried on that channel since September 1, 1997.  RCN states that its limited basic tier is provided through the use of three traps which block the programming offered on the bandwidth of channels 14-18, 23-56, and 65-68.  RCN states that around the fourth quarter of 1999, it utilized the bandwidth of these channels, previously associated with analog channels, for the launch of its expanded digital programming.  Specifically, RCN states that it converted the 6 MHz of bandwidth previously associated with analog channel 48 to eight channels of digital programming.
  As a result, RCN argues that analog channel 48 is not currently available to RCN’s limited basic tier subscribers. 

6. RCN states that it does not dispute WGTW’s right to carriage on its system.  However, it asserts that WGTW’s must carry status does not, in itself, justify WGTW’s request for placement of its signal on channel 48 rather than channel 12.  RCN asserts that WGTW’s request for channel positioning should be denied for three reasons:  1) WGTW and RCN have previously agreed to continued carriage of the station on channel 12; 2) the enormous costs required to move WGTW to channel 48 would substantially impact RCN and its subscribers; and 3) to avoid an unconstitutional taking without just compensation in violation of the Fifth Amendment.

7. RCN argues that although commercial television licensees are permitted by Section 76.57(a) of the Commission’s rules to request carriage on their over-the-air channel, carriage is also permitted on any other channel mutually agreed upon by the broadcaster and the cable operator.
  RCN maintains that in a letter agreement entered into by RCN and WGTW, the parties mutually agreed to continue to have WGTW carried on channel 12, pursuant to Section 76.57(c) of the Commission’s rules.
  RCN states that this agreement was the result of negotiations prompted by WGTW’s August 1997 must carry complaint and reflects the fact that RCN’s system is not currently configured to permit carriage of WGTW on channel 48 as part of the system’s limited basic tier.  RCN asserts that by signing the agreement, WGTW agreed to maintain its signal at channel 12 until the occurrence of an express condition, i.e., the reconfiguration of RCN’s system to include channel 48 on the limited basic tier by December 31, 1999.  RCN argues that the agreement never obligated it to proceed with such reconfiguration, but only that should such reconfiguration occur, it would be obliged to move WGTW to channel 48.  RCN states that the condition obligating RCN to move WGTW to channel 48 did not occur and WGTW’s must carry rights are contractually restricted to channel 12.  By entering into the agreement, RCN argues, WGTW assumed the risk that RCN would not reconfigure its system within the time specified and that its signal would remain on channel 12.  WGTW is now asking the Commission to void this agreement.  However, RCN maintains that such a result would upset the reasonable expectations of the parties and would violate not only the Commission’s channel positioning requirements, but also the Commission’s well-established policy of not entering into private contractual disputes.

8. Should the Commission determine that WGTW does not remain bound to the parties’ agreement, RCN argues that it is entitled to a waiver of the channel positioning requirements based on the substantial costs which it would incur.  RCN acknowledges that, although the need to reconfigure the basic tier is “generally not grounds for waiver” of the channel positioning requirements, it is clear that “there well might be certain circumstances where the compliance costs incurred by a cable operator would be so compelling as to warrant a waiver.”
  RCN states that it is well aware that it cannot simply assert that such costs exist, but rather must demonstrate how such costs would impact the system.  RCN points out that in WXTV License Partnership, G.P., the Cable Services Bureau permitted the cable operator to deny a channel positioning request where the documented costs of compliance were $39.50 “per affected subscriber” and the expenditure of such costs would cause the operator “to suffer a loss” through disruption of “budgets and business plans.”
  Moreover, RCN states, the Bureau found that approximately 27,000 cable subscribers would be affected in order to accomplish the change.
  RCN states that in the instant case, in order to move WGTW to channel 48 as part of the system’s limited basic tier, the costs would amount to $92.36 per limited basic tier subscriber.
  RCN points out that this cost is nearly three times higher than that discussed in WXTV and illustrates the magnitude of the impact on RCN and its subscribers.  In addition, thousands of RCN’s subscribers, both analog and digital, would be inconvenienced and RCN’s business plans would be disrupted.  RCN points out that the equipment and labor costs associated in making channel 48 available to WGTW and re-trapping the limited basic tier would be $142,698.68 and $172,037, respectively.
  In addition, RCN states that it would incur substantial collateral administrative costs of $42,000.
  RCN argues that because it has averaged a monthly loss of $351,382 for the last eighteen months (August 1998 thru January 2000), the $357,068.48 in compliance costs and the eighteen months needed to implement the channel positioning request would adversely impact its financial status.
  Further, RCN notes that, in light of its agreement, it has justifiably assumed that the issue of channel positioning with regard to WGTW was closed and no extra costs would be incurrred.  It maintains, therefore, that it should not be made to pay a substantial penalty at this late date after having legally and responsibly handled all of the issues related to WGTW’s placement.

9. RCN argues that a grant of WGTW’s channel positioning request would constitute an uncompensated taking of private property in violation of the Fifth Amendment.  RCN argues that it is well settled that even a “minor but permanent physical occupation of an owner’s property authorized by government constitutes a ‘taking’ of property for which just compensation is due” under the Fifth Amendment.
 RCN states that although the Commission has, to date, avoided applying the Fifth Amendment’s ‘takings’ clause to must carry, it may conduct such an analysis at its discretion and has the obligation to construe the must carry statute in a constitutional manner.
  RCN argues that the cable channel capacity sought by WGTW is the private property of RCN, the access to which is purchased by the system’s subscribers.  This property, which is part of RCN’s physical plant, is therefore capable of being permanently “occupied” by WGTW under the must carry and channel positioning regulations.
  RCN maintains that a grant of WGTW’s request, would effectively permit WGTW to occupy channel 48 on RCN’s system in perpetuity, while simultaneously denying RCN the opportunity to “possess, use and dispose of” its channel capacity in accordance with its property rights.
  Moreover, RCN states that, despite the exorbitant costs that would occur from a reconfiguration of its system, there are no statutory or regulatory bases upon which RCN may obtain just compensation for these costs from either the government or WGTW.
  As a result, RCN asserts that the Commission must find that the relief requested by WGTW would violate the Fifth Amendment.

10. RCN argues that the Commission must take this opportunity to substantively apply the strict prohibitions of the Fifth Amendment to the must carry and channel positioning requirements set forth in the Communications Act and the Commission’s rules.  While the Cable Bureau declined to do so in WXTV and its subsequent reconsideration, RCN maintains that the Bureau’s reticence to address the cable operator’s Fifth Amendment claim was based on fundamental misconceptions.
  RCN states that these misconceptions were that the Bureau found that it was “not free to declare an act of Congress unconstitutional,” and by simply citing the Supreme Court’s prior review and affirmation of the must carry rules in Turner Broadcasting System v. FCC.
  In other contexts, however, RCN points out that the Commission has specifically analyzed the constitutionality of Commission policy and rules.

11. Finally, RCN states that if WGTW’s complaint is granted substantial lead time would be required for it to prepare for the massive reconfiguration of its system and to ensure that such plans provide the least disruption to RCN’s financial commitments and overall business plan.  Therefore, RCN requests that in the event of a grant the Commission provide RCN an eighteen month period within which to fully implement WGTW’s channel positioning request.

12. In reply, WGTW argues that contrary to RCN’s claims, its agreement for carriage at channel 12 was effective only through the must-carry election period ending December 31, 1999.  As of January 1, 2000, WGTW states that a new three year election period commenced. 
  Therefore, WGTW asserts that it is no longer barred from seeking carriage on its over-the-air channel for the current election period. Further, WGTW maintains that RCN’s alleged costs of compliance are greatly inflated, but even if not, they are insufficient to excuse RCN’s refusal to carry WGTW on its requested channel.
  WGTW points out that RCN’s estimate to install and remove traps at $44.50 per household is nearly three times the $15.50 per household cited in WXTV.
  WGTW states that it is not credible that RCN’s labor costs for its Pennsylvania system would be so much more than the New York cable system in the WXTV decision.

13. Moreover, WGTW maintains that while RCN has 2,280 traps which it evidently acquired in previous years and which have never been used, it would have the Commission believe that not only does it need to buy new traps but also that the traps already purchased should be counted in the cost of compliance.  RCN has not demonstrated why it must attribute the cost of acquiring those earlier traps to compliance with the instant request, nor why it could not re-sell those units if unusable to defray expenses. WGTW also questions RCN’s inclusion of an undocumented $42,000 expenditure for administrative costs; a figure WGTW argues represents RCN’s cost in not complying with the channel positioning request.  If this amount is subtracted from the total, WGTW notes that RCN’s total compliance cost is no more than $155,000.  Consistent with precedent, WGTW states that these costs are more properly spread over all system subscribers rather than allocated solely to those who subscribe only to RCN’s limited basic tier. WGTW points out that in WXTV the costs of compliance with regard to seventeen of the cable systems at issue was between $4,000 and $500,000 and the these costs were not found to be a compelling basis for excusing the system from complying with the must carry requirements.
 Even if the costs were correctly estimated by RCN, WGTW argues that the cost per subscriber, $4.19, is not out of line with the costs per subscribers in other similar cases where the Commission ordered compliance.

14. Finally, WGTW argues that the Bureau has already considered the costs of revised channel positioning for RCN for the same systems in Sonshine Family Television, Inc. v. RCN Telecom Services of Pennsylvania, Inc.
  In that decision, WGTW states RCN estimated the cost of necessary traps at $8.00 per subscriber and labor costs at $87,500, but the Commission still ordered RCN to comply.  In this instance, WGTW maintains, the estimated costs are actually lower.

15. With regard to the Fifth Amendment issue, WGTW argues that RCN need not have devoted extensive arguments on the matter since the Commission extensively discussed the issue in its reconsideration of WXTV and declined to credit arguments questioning the constitutionality of the statute.  WGTW states that there is no reason why the Commission should alter that stance herein since the mere fact that channel positioning requirements might exact some financial toll from cable operators does not render the requirements a taking.

16. In a brief letter in response to WGTW’s reply, RCN asserts that the station erroneously mischaracterized certain factual and legal issues or allegations that were presented in RCN’s opposition and that such mischaracterizations may have an adverse impact if accepted by the Commission.  First, RCN points out that, despite WGTW’s allegations, its $42,000 administrative expenditure was fully documented and those costs unambiguously relate to RCN’s compliance with WGTW’s channel positioning request.  Only the figure of $332.80 listed under “Other Administrative Costs” includes any costs relative to the preparation of its answer to the instant complaint.  Second, RCN notes that WGTW fails to provide any support for its allegation regarding the credibility of RCN’s costs in the Allentown market.  RCN states that its costs are based on actual contractor quotes.  Moreover, RCN states that the $44.50 per affected household figure is based on a combination of labor and equipment and other administrative costs.  Third, RCN asserts that WGTW states without citation that these costs should be spread over all the system and not those subscribing to the basic tier.  RCN points out that in KDTV License the Bureau noted that subscriber costs should be calculated by analyzing only those subscribers which will actually be affected by retrapping and that an analysis based primarily on total number of subscribers in a system produces an “exaggerated result.”
  Finally, RCN argues that WGTW’s contention that the Bureau’s decision in Sonshine should somehow control the Bureau’s decision herein is misplaced.  In Sonshine, the Bureau found that RCN’s trap installation costs were not specifically quantified.  In the instant case, RCN argues that it has provided substantial explanation for each of its stated costs.

17. WGTW argues that RCN’s letter is unauthorized and should be stricken.
 Moreover, WGTW asserts that RCN’s letter alleges nothing of decisional significance to justify its addition to the record.  Should the Commission consider the merits of the assertions made by RCN therein, WGTW states that it would need the opportunity to be heard on those issues.  RCN, on the other hand, states that the misleading factual and legal arguments in WGTW’s reply prompted the filing of its letter.  RCN notes that on countless occasions the Commission has considered filings submitted outside the formal pleading cycle when such consideration serves the public interest. 

18. RCN does not contest that WGTW is a qualified local commercial television station entitled to carriage pursuant to the must carry provisions of the Communications Act.  However, the parties dispute whether there exists a valid agreement between RCN and WGTW which would preclude WGTW from seeking carriage on its over-the-air channel; whether RCN is warranted in not complying with the channel positioning requirements as a consequence of the cost of compliance; and whether forcing RCN to concede to WGTW’s channel positioning demands constitutes a ‘taking’ under the Fifth Amendment.  We will discuss each issue in turn.

19. RCN argues that its September 1997 letter agreement with WGTW stipulated that it would only move WGTW to channel 48 if RCN reconfigured its channel line-up prior to December 31, 1999.  If it did not, RCN maintains that it was free to continue to carry WGTW on cable channel 12 after that date.  We disagree with RCN’s interpretation of the agreement.  The agreement clearly states that “during the term of WGTW-TV’s must-carry election (expiring December 31, 1999).”  Section 76.64(f) of the Commission’s rules requires that commercial television stations make an election between must carry and retransmission consent every three years.
  While this requirement allows a station, should it so wish, to change its status from must carry or retransmission consent at specified intervals, it also limits the term in which such election is valid.  As a result, any agreement geared to the term of an election period is also limited to that specific time frame, unless such agreement contains express language stating that a channel positioning agreement will continue for a period of years regardless of whether a broadcaster selects retransmission consent or must carry status.  Here, the letter agreement contains no such express language and must be interpreted as terminating on December 31, 1999.  Absent this conclusion, it would also necessarily follow that WGTW, as part of a one-page letter agreement settling a must carry complaint, ceded in perpetuity its right to elect retransmission consent, as well as its right to carriage on its over-the-air channel position.  We perceive no such specific intent, express or implied, in the language of the letter agreement.  Therefore, the September 1997 letter agreement between RCN and WGTW was valid only for the 1997-1999 election period and ceased to have effect on January 1, 2000.

20. The Communications Act requires cable operators to comply with a station’s channel positioning request, absent a compelling technical reason.  The Commission has specifically indicated that the need to replace traps, or to reconfigure the basic tier, or to make technological changes are generally not grounds for a waiver.
  Nevertheless, in adopting the on-channel carriage rules, the Commission recognized that there might be certain circumstances where the costs incurred by a cable operator would be so compelling as to warrant a waiver.
  The question that we must consider in this instance is whether RCN has established such grounds.  RCN argues that the costs required to reconfigure its system to accommodate WGTW’s channel positioning request would substantially impact RCN and its subscribers.  RCN claims that the cost per limited basic subscriber would be $92.36 and it compares this amount to the $39.50 per subscriber in WXTV which the Bureau found to be sufficiently burdensome to justify the grant of a waiver of the channel positioning requirements.
  

21. We find that RCN’s contention that its reconfiguring costs should be allocated to its limited basic subscribers to be unjustified because the repositioning of WGTW from channel 12 to its over-the-air channel position, channel 48, affects every RCN subscriber without regard to which tier they subscribe.  In this regard, RCN’s reliance on the Commission’s decision in KDTV License is also misplaced.
  Contrary to RCN’s contention, reconfiguration costs in KDTV License were applied to all system subscribers.
  In the case before us, RCN incorrectly applied the reconfiguration cost only to its limited basic subscribers.  In KDTV License, the cable operator was found to have inflated its compliance costs by multiplying the cost of the traps by the total number of subscribers on each of its systems, rather than by the number of subscribers currently trapped out of the requested channel.
  While admittedly, the only subscribers for which traps would be necessary are those receiving limited basic service, all of RCN’s 85,273 subscribers would be affected by the change.  In WXTV, the $39.50 per subscriber which RCN uses as comparison, is calculated using the total number of subscribers of the affected cable system.
 In this case, even accepting RCN’s costs as correct, the total cost of reconfiguration when calculated using the total number of subscribers on its system is only $4.19 per subscriber, an amount which is substantially less than that discussed in WXTV.
22. RCN asserts that a grant of WGTW’s request would constitute an unconstitutional ‘taking’ of its property under the Fifth Amendment.  The Commission extensively discussed this issue in WXTV and, after noting that the Supreme Court upheld the constitutionality of Section 614, stated:


We recognize that the decision in Thunder Basin may provide administrative


agencies an opportunity to consider the constitutionality of implementing 


statutes under certain circumstances.  We note, however, that the Supreme 


Court has made clear that such a consideration is at the discretion of the agency 


involved.  In this case, we decline to do so. . . . Given the clarity of the statutory


carriage obligations imposed on cable operators and the settled expectations


in this area, we do not address the Fifth Amendment takings claim here.

Given the Commission’s recent decision on this very issue declining to consider the Fifth Amendment implications of channel repositioning, we similarly decline to address RCN’s arguments on this issue.

23. We decline to grant RCN’s request for 18 months to accomplish its reconfiguration.  In WXTV, where Cablevision was ordered to comply with the channel positioning requirements for more than 17 cable systems, the Bureau allowed the system 180 days in which to come into compliance.
  We find no justification to grant RCN a longer time period.  Therefore, RCN will be given 180 days from the release date of this order to come into compliance.

IV. ORDERING CLAUSES

24. Accordingly, IT IS ORDERED, pursuant to Section 614 of the Communications Act of 1934, as amended (47 U.S.C. §534), that the complaint filed by Brunson Communications, Inc. IS GRANTED.
25. IT IS FURTHER ORDERED, that RCN Telecom Services, Inc. SHALL COMMENCE CARRIAGE of WGTW on cable channel 48 throughout its system serving communities in Lehigh and Northampton Counties, Pennsylvania, within 180 days of the release date of this Order.
26. This action is taken pursuant to authority delegated under Section 0.321 of the Commission’s rules.






FEDERAL COMMUNICATIONS COMMISSION






Steven Broeckaert, Acting Chief






Consumer Protection and Competition Division






Cable Services Bureau       

APPENDIX I

The communities served by C-TEC are as follows:

Northampton County
Allen

Bath

Bethlehem

East Allen

Freemansburg

Hanover

Lehigh

Lower Saucon

Moore

North Catasququa

Northampton

Hellertown

Lower Nazareth

Bushkill

Upper Nazareth

Plainfield

Pen Argyl

Wind Gap

Nazareth

Easton

Palmer

West Easton

Wilson

Tatamy

Stockertown

Glendon

Forks

Washington

Roseto

Bangor

Williams

Upper Mount Bethel

Portland

Lehigh County
Allentown

Catasauqua

Coplay

Fountain Hill

Hanover

Lower Macungie

North Whitehall

Salisbury

South Whitehall

Whitehall

Upper Macungie

Upper Saucon

Lowhill

Heidelberg

Weisenburg

	�Formerly C-TEC Cable Systems of Pennsylvania, Inc. 


	�See Appendix I. 


	�8 FCC Rcd 2965, 2976-2977 (1993). 


	�47 U.S.C. §534(b)(6); 47 C.F.R. §76.57. 


	�47 U.S.C. §534(b)(6); 47 C.F.R. §76.57(a). 


	�47 U.S.C. §534(b)(6); 47 C.F.R. §76.57(c). 


	�Section 614(h)(1)(C) of the Communications Act, as amended by the Telecommunications Act of 1996, provides that a station’s market shall be determined by the Commission by regulation or order using, where available, commercial publications which delineate television markets based on viewing patterns.  See 47 U.S.C. §534(h)(1)(C).  Until January 1, 2000, Section 76.55(e) of the Commission’s rules provided that Arbitron’s “Areas of Dominant Influence,” or ADIs, published in the 1991-1992 Television Market Guide, be used to implement the mandatory carriage rules.  Effective January 1, 2000, however, Section 76.55(e) requires that a commercial broadcast television station’s market be defined by Nielsen Media Research’s DMAs.  For the must carry/retransmission consent elections which took place on October 1, 1999, commercial television stations were required to make their elections based on DMAs.  See Definition of Markets for Purposes of the Cable Television Broadcast Signal Carriage Rules, Order on Reconsideration and Second Report and Order, 14 FCC Rcd 8366 (1999)(“Market Modification Final Report and Order”). 


	�Complaint at Exhibit B. 


	�RCN notes that while WGTW refers to more than one system, the communities which are the subject of this complaint are served from a single headend located in Northampton, Pennsylvania. 


	�Opposition at 3.  RCN states that these 8 digital channels are used for the STARZ! cable network. 


	�47 C.F.R. §76.57(a) and (c). 


	�Opposition at Exhibit 1.  See also 47 C.F.R. §76.57(c). 


	�See e.g., Metromedia Company, 3 FCC Rcd 595 (1986); Sonderling Broadcasting Company, 74 FCC 2d 657 (1979); Far East Broadcasting Company, 58 FCC 2d 60 (1976); John F. Runner, 36 RR 2d 773 (1976); Transcontinent Television Corp., 21 RR 2d 945 (1961); and A.A. Schmidt, 14 RR 2d 1156 (1957). 


	�See Greater Dayton Public Television v. TCI Cablevision of Ohio, 10 FCC Rcd 1048, 1049 (1995), citing Must Carry Order at 2988. 


	�14 FCC Rcd 6482 (1999), recon. granted in part, 15 FCC Rcd 3308 (2000).


	�Id. 


	�Opposition at Exhibit 2. 


	�Id. at 10 and Exhibit 2. 


	�Id. at 11 and Exhibit 2. 


	�Id. at 13. 


	�See Loretto v. Teleprompter Manhattan CATV Corp., 458 U.S. 419, 421 (1982); U.S. Const. amend. V. 


	�WXTV License Partnership, G.P., 14 FCC RCd 6482, 6501. 


	�See WXTV recon., 15 FCC Rcd 3308, Concurring Statement of Commissioner Furchtgott-Roth (“It is not unreasonable to argue that when a broadcast station’s signal is mandatorily carried over a cable system, that carriage constitutes a permanent, physical occupation of the cable operator’s private property – and thus a per se taking of that property. . . . [T]here can be no question but that Cablevision’s physical plant – e.g., the actual transmission cables, whether fiber optic or metal, that form its delivery ‘pipe,’ as well as the headend equipment that routes the broadcaster’s signal – are Cablevision’s sole and private property.”) 


	�See Loretto, 458 U.S. at 435, quoting United States v. General Motors Corp., 323 U.S. 373, 378 (1945). 


	�See 47 U.S.C. §534(b)(10). 


	�Opposition at 19. 


	�See WXTV at 6501; recon. at 3318 and Furchtgott-Roth Statement at 1.  See also, Turner Broadcasting System v. FCC, 520 U.S. 180 (1997). 


	�See e.g., In the Matter of Direct Access to the INTELSAT System, Report and Order, 64 FR 54561 (1999); and Implementation of the Telecommunications Act of 1996: Telemessaging, Electronic Publishing, and Alarm Monitoring Services, 12 FCC Rcd 5361, 5376-77 (1997). 


	�47 C.F.R. §76.64(f). 


	�See 47 U.S.C. §534(b)(6) and 47 C.F.R. §76.57. 


	�Reply at 4. 


	�Reply at 5-6.  WGTW notes that only one system, where the costs would exceed $1,000,000, were the costs found excessive.  


	�See KDTV License Partnership, 13 FCC Rcd 10331 (1998)($6.84 per subscriber); Greater Dayton Public Television, 10 FCC Rcd 1048 (1995)($11.37 per subscriber); and WXTV ($11.17 per subscriber). 


	�13 FCC Rcd 10323 (1998). 


	�Reply at 7, citing Andrus v. Allard, 444 U.S. 51, 65 (1979)(“Suffice it to say that government regulation -- by definition – involves the adjustment of rights for the public good.  Often this adjustment curtails some potential for the use or economic exploitation of private property.  To require compensation in all such circumstances would effectively compel the government to regulate by purchase.”). 


	�13 FCC Rcd 10331, 10337 (1998). 


	�In the interests of a complete record, we admit RCN’s letter in response to WGTW’s reply and WGTW’s response thereto. 


	�47 C.F.R. §76.64(f). 


	�Must Carry Order, 8 FCC Rcd 2965, 2986. 


	�Id. 


	�14 FCC Rcd 6482, 6501. 


	�13 FCC Rcd 10331 (1998). 


	�Id. at 10337. 


	�Id. 


	�14 FCC Rcd 6482, 6501. 


	�WXTV, 15 FCC Rcd at 3318-19 (footnote omitted), citing Thunder Basin Coal Co. v. Reich, 510 U.S. 200 (1994). 


	�Id. at 6500. 


	�47 C.F.R. §0.321. 





1
1

